Subject: Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2 liiklus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Nov 2024 08:54:25 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Viire Ernesaks <[email-masked]>
Sent: Wednesday, November 6, 2024 2:24 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Vs: Detailplaneering Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2

Tere.

Saadan Teile täiendatud lahenduse, palun vaadake saadetud materjal uuesti
läbi.

Viire Ernesaks

Arhitekt-planeerija

Viimsi Haldus OÜ

Tel. 56502487

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 8. oktoober 2024 08:47
Adressaat: Viire Ernesaks <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Detailplaneering Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2

Tere.

Arutasime juurdepääsu lahendust projekteerimise ja kooskõlastuse üksuse
laiendatud koosolekul.

Kaalutlusotsuse tegemisel tuginesime Ehitusseadustiku §99 lg 3, arvestades
riigitee funktsiooni ja liiklussagedust,  juurdepääsu asukohta
ristmikualal ning kavandatava hoone funktsiooni ja kaasnevat iseloomulikku
liiklust.

Teie poolt pakutud variandiga, so juurdepääsu tagamine konfliktalalt
(juurdepääs riigitee ristmikualalt vasakpöördega läbi bussipeatuse tasku
ilma lisarajata) ei saa nõustuda. Saame nõustuda juurdepääsuga riigiteelt,
kui täidetud on järgmised tingimused - bussipeatus tõstetakse ümber
alternatiivsesse asukohta ja  rajatakse vasakpöörde lisarada riigiteelt.
Kinnistult väljasõit nähakse ette ainult parempöördega (vasakpööre läbi
ringristmiku). Paraku muid lahendusi riigiteelt Transpordiamet
liiklusohutuse kaalutlustel võimalikuks ei pea. Alternatiivse lahendusena
tagatakse juurdepääs läbi kohaliku teedevõrgu.

Lahenduse sobivuse korral palume esitada liikluskorralduse eskiis
Transpordiametile tutvumiseks enne detailplaneeringu algatamist.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Merike Joonsaar
Sent: Thursday, October 3, 2024 9:24 AM
To: [email-masked]' <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Detailplaneering Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2

Tere.

Vabandan, et puhuste perioodi tõttu on vastus viibinud.  Teema tuleb
ametis arutusele esmaspäeval 07.10, siis saan Teile tagasisidet anda.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Viire Ernesaks < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 3, 2024 2:57 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Detailplaneering Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2

Tere.

Tänan veelkord põhjaliku vastuse eest. Randvere tee 195 kinnistu omanik ei
ole veel loobunud mõttest ärihoonet planeerida ning seetõttu saadan Teile
järgnevad lahendused seisukoha saamiseks.

Detailplaneeringut ei ole vallavalitsus jätkuvalt algatatud kuna
juurdepääsuta ei ole võimalik ka planeerida. Lahenduse koostas TO Projekt
OÜ. Ringristmikule neljandat haru ei ole ette nähtud, juurdepääs Randvere
tee 195 kinnistule toimub olemasolevat mahasõitu kasutades või seda
rekonstrueerides.

Viire Ernesaks

Arhitekt-planeerija

Viimsi Haldus OÜ

Tel. 56502487

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 27. juuni 2024 10:30
Adressaat: Viire Ernesaks < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: FW: Detailplaneering Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2

Tere.

Olete pöördunud Transpordiameti poole päringuga, kas juurdepääsuks
Randvere tee 195 kinnistule kavandatavale ärihoonele on tänapäeval lubatav
rajada ringristmikule neljas haru.

Märgite, et varasemalt (2019 a) on Transpordiamet selleks põhimõttelise
nõusoleku andnud.

Tänase teadmise juures on riigitee 11250 Tallinna-Viimsi-Randvere tee
ringristmik neljanda haru lisamiseks väikese läbimõõduga (siseringi
läbimõõt on ca 20m) ja neljanda haru lisamisega ei ole arvestatud.

Olemasolevad harud jääksid neljanda haru suhtes paiknema ebasoodsalt
ligidale, sh Randvere poolsele ringile sisenevale harule. Ebasoodne
asjaolu on ka see, et riigitee Randvere-Tallinn  suunal on ringristmik
praktiliselt otse läbitav, mistõttu ringristmiku geomeetria ei sunni
sõidukeid  kiirust piisavalt alandamata. Kui harud paiknevad üksteisele
väga ligidal, kaasneb küljelt sissesõidu oht,  kuna reageerimise aeg
ringile väljasõiduks jääb lühikeseks ja otsused tuleb teha sekundi murdosa
jooksul.

Transpordiameti hinnangul neljanda haru lisamiseks vajalik ruum puudub.
Selgitame, et neljas haru peab olema analoogselt teistele harudele
kesksaarega, et tagada kergliiklejate ohutu teeületus. Samuti puudub
vajalik ruum pöördeliiklust arvestavate pöörderaadiuste kujundamiseks, et
pöördemanöövrite mõju ei ulatuks ringristmikule (pöördemanöövrit
ootavad/sooritavad autod ei takistaks ringristmikul liiklust. Lisaks on
haru maavajadus oluliselt suurem, sh kinnistu sees. Näiteks peab haru
olema projekteeritud ca 20m ulatuses risti peateega ohutuse tagamiseks, et
ringile väljasõitu ootav auto vaateväli oleks tagatud ristmiku ulatuses.

Jalgtee tuleks viia lisaharust kaugemale, et pööret sooritav auto saaks
peatuda kergliiklejate läbilaskmiseks lisaharul (mitte ringristmikul, kus
ta jääks takistama liiklust). Auto ei tohi peatuda jalakäijate
teeületuskohas, ootamiseks vajalik ruum tuleks tekitada kinnistu siseselt.
Hinnanguliselt selleks ruum puudub.

Kinnistu lõunapoolset teravnurkset osa ei saa kasutada skeemil kujutatud
moel parkimiseks ja kinnistu siseseks liikluseks.

IB Stratum on 2015 aastal koostanud „Särgava/Karukämbla 2 kinnistu
detailplaneering liiklusolukorra analüüs“, kus kaaluti ringristmikult
neljanda haru rajamist ja jõuti järgnevale otsusele: „Käesoleva töö mahus
kaaluti ja hinnati ka võimalust tagada ligipääs kõne all olevale
kinnistule ringristmiku neljanda haru kaudu. Siiski, lähtudes krundi
konfiguratsioonist ja lahendusest ei saa seda paraku pidada heaks
lahenduseks, sest neljanda haru kaudu sissesõit jääb väga lähedale
kavandatud parkimiskohtadele ja võib tekitada seal täiendavaid probleeme
autode manööverdamisega parkimiskohale/parkimiskohalt, eriti kui nimetatud
liiklus seguneb harult sissesõitjate või sealt väljujatega.“

Kokkuvõtteks: Esitatud eskiisile ei saa me heakskiitu anda.  Meie
hinnangul ei ole välja ehitatud ringristmiku puhul neljanda haru lisamise
võimalusega arvestatud ja hinnanguliselt puudub ka kinnistul vajalik ruum
liikluse toimimiseks. Kindlasti on hoonestusala kinnistu asukohta ja
konfiguratsiooni arvestades ebaproportsionaalselt suur. Transpordiametil
puudub kindlus, et neljanda haru lisamine oleks võimalik.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Viire Ernesaks < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, May 30, 2024 12:44 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Detailplaneering Randvere tee 195 / Karukämbla tee 2

Tere.

Siim Jürima Viimsi Vallavalitsusest soovitas Teie poole pöörduda.

Panen kokku materjale detailplaneeringu algatamise taotluse juurde Viimsi
vallas Randvere külas Randvere tee 195 ja Karukämbla tee 2 kinnistutele ja
juurdlen, kas Tellija poolt soovitu on üldse reaalne..

Tellijaks on Randvere tee 195 kinnistu omanik, kes soovib oma kinnistule
püstitada ärihoone (olemasoleva „putka“ asemele).

Minu pöördumise põhjuseks on juurdepääs. Tellija nõus ära ostma Karukämbla
tee 2 kinnistu, et saada mahasõit ringristmikult.

Varasemalt on selline lahendus transpordiametilt põhimõttelise nõusoleku
saanud.

See on pika ajalooga teema, omanik on püüdnud taotleda ka
projekteerimistingimusi aga hetkel on tal plaan taotleda detailplaneeringu
algatamist.

Lisan Maanteeameti 2019.a kirja, mis oli vastus projekteerimistingimuste
eelnõule. Samuti saadan detailplaneeringu eskiisi, mis on koostatud 2019.a
aga Tellija soov pole muutunud.

Vabandan, et kiri on segane aga minu kui planeerija soov on aru saada, ka
ringristmikule 4-s haru on tänapäeval lubatav, vastasel korral ei ole
mõtet taotleda detailplaneeringu algatamist.

Tervitades

Viire Ernesaks

Arhitekt-planeerija

Viimsi Haldus OÜ

Tel. 56502487

 <http://www.viimsihaldus.ee/> www.viimsihaldus.ee

 <http://www.facebook.com/ViimsiHaldus> www.facebook.com/ViimsiHaldus

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.